همشهری آنلاین: نهاد کتابخانه های عمومی از سال آینده ضمن برخورداری از ردیف مستقل 30 میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه دارد که در مقایسه با سال قبل از رشد 50 درصدی بهره برده است.

به گزارش همشهری آنلاین از مهر این افزایش در مجلس اتقاق افتاد و بودجه ارائه شده توسط دولت که 20 میلیارد و 622 میلیون تومان بود با 10 میلیارد تومان اضافه شده از سوی مجلس به رقم فعلی رسیده است.

گزارش همشهری آنلاین حاکی‌است که نهاد کتابخانه های عمومی تا پیش از این تنها محل تامین بودجه اش ، برابر قانون، درصدی از بودجه شهرداری ها بود که به دلیل برخی اختلاف نظر ها با شهرداری های کلانشهر ها نحوه تامین این بودجه با اوج و فرود های فراوانی روبرو می شود و دست اندرکاران این نهاد همه گاه از عدم تامین بودجه ابراز گله مندی می کردند.[اختصاص یک میلیارد تومان از در آمد شهرداری تهران به نهاد کتابخانه های عمومی]

نهاد کتابخانه عمومی کشور از سال 1382 تاسیس شد و تا قبل از امسال ردیف بودجه مستقلی نداشت اما براساس گزارش مهرو طبق مصوبه مجلس از سال آتی دارای ردیف مستقلی شده که این ردیف هم در بخش عمرانی و هم در بخش جاری اعمال خواهد شد.

به این ترتیب از این پس نهاد کتابخانه های عمومی بودجه اش را از خزانه دولت و به صورت نقدی دریافت خواهد کرد و دیگر واسطه ای برای انجام این کار در میان نخواهد بود.

کد خبر 45236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز